Happiness;







di sebalik nama kumpulan KPOP yg korang minat?
Selasa, 20 November 2012 @ Selasa, November 20, 2012

Korang tahu ke maksud di sebalik nama kumpulan KPOP yg korang minat?

Sebagai peminat Kpop anda malah aku sendiri tertanya-tanya macam mana diorang pilih nama kumpulan dan kenapa nama itu di pilih. So aku ada info tentang macam mana diorang pilih nama kumpulan utk di share bersama-sama korang. Hope korang enjoy!! 
JYJ - diambil dari huruf pertama nama-nama ahli kumpulan ini iaitu 'Jaejoong,' 'Yoochun,' dan 'Junsu.'


FT Island - hurm yg ini agak 'chessy' sikit. Cam kelakar plak. Maksudnya 'Five Tresure Island' Setiap ahli bolehlah dikatakan macam 'tresure-like' dimana setiap dari mereka mempunyai bakat dan potentsi dalam muzik yg tidak ditemui. Macam harta karun gitu..

2PM - ibarat waktu petang yang penuh energetik dan semangat. Ahli kumpulan ini bermatlamat untuk menghasilkan muzik yang bersemangat dan energetik.

KARA - Diambil dari bahasa Greek iaitu chara (joy), dimana ia di definisikan sebagai 'sweet melody'.

Shinee - Diubahsuai dari perkataan 'shiny'.Membawa bermaksud 'orang yang sentiasa di bawah cahaya 'spotlight'

Big Bang - seperti 'Big Bang Theory' yang ada di cakerawala. Kumpulan ini seperti Big Bang kerana mereka akan membuat satu 'letupan' dalam dunia muzik.

UKISS - nama panjangnya Ubiquitous Korean International Super Star

F(x) - Setiap ahli bermatlamat untuk menunjukkan bakat unik masing-masing dalam akitiviti muzik, seperti mathematik iaitu f(x) function akan berubah berdasarkan (x). F(x) juga ada maksud yang lain dimana 'f' untuk flower dan 'x' untuk kromosem wanita iaitu X kromoseom.

4 minute - mereka akan menunjukkan segala kemahiran serta bakat mereka dalam llingkungan masa 4 minit iaitu durasi setiap lagu yang dipersembahkan.Setiap minit itu mereka akan cuba sedaya upaya untuk memikat hati peminat.

Super Junior - kumpulan yg mempunyai ahli terbanyak. Super Junior mewakili masa ketika mereka masih lagi bergelar pelatih dan dikatakan pelatih yang terhebat (super) dalam setiap bidang.

BEAST - Boys of East Standing Tall

T-ARA - seperti permaisuri yang memakai tiara di kepala. mereka ingin menjadi ratu muzik yang memakai tiara yang cantik.

CN BLUE - CN adalah Code Name manakala BLUE mewakili imej yang diwakili setiap ahli. 'Burning (Lee Jonh Hyun), Lovely (Kang Min Hyuk), Untouchable (Lee Jung Shin) dan Emotional ( Jung Yong Hwa)
p/s -  geli dowhh..

MBLAQ - Music Boys Live in Absolute Quality

Girl Generation - 'masa (generation) sudah tiba untuk perempuan/wanita mengambil alih dunia'

SS501 - Double S = Super Star, manakala 501 simbolik bahawa kelima-lima ahli akan sentiasa bersatu buat selamanya.

Wonder Girls - kumpulan yang membuatkan anda 'wonder' dan kagum!!

2AM - ibarat waktu pagi yang tenang dan nyaman dimana menjadi kegemaran manusia untuk membuat refleksi kehidupan. Mereka mendendangkan lagu-lagu yang mengekspesikan emosi dalaman dan sensitiviti.

2NE1 - 'New Evolution of the 21 st century'

DBSK -  Dong Bang Shin Ki yang bermaksud ' Gods Rising from the east'
After School - kehidupan bebas yang pelajar alami setelah tamat sekolah dan bagaimana bakat serta waktu digunakan ketika menikmati kebebasan.
Miss A - mereka akan memastikan bakat mereka dalam gred A dalam setiap perkara yang dilakukan untuk menjadi yang terbaik di Asia

Older PostNewer Post